Sir Elton John To Sue The Times

Sir Elton John will sue the Times newspaper for libel over the publication of articles he claims falsely accused him of tax avoidance.

Two articles were published with the by-line “secrets of the tax avoiders’, I which the newspaper stated Patrick McKenna of Ingenious Media was Sir Elton's former accountant.

This however was untrue. The paper published a correction and acknowledged that Mr McKenna had never been Sir Elton’s accountant.

However, the star’s lawyers described the correction, published on 22 June, as "wholly inadequate".

They said the four-line apology did not have equal prominence to the original articles, which appeared on pages one and six of the newspaper, adding that it "deliberately ignored the defamatory impact" of the original article.


Related UK National News Stories
Click here for the latest headlines.

10 October 2012
Judge Rules Elton John 'Not Libelled' By Times Articles
Sir Elton John has lost a High Court ruling in a case he brought which claimed the singer was ‘severely damaged’ by two Times articles that linked him to a controversial tax avoidance scheme. Mr Justice Tugendhat said in a short oral judgment that the two Times articles were not capable of bearing the defamatory meaning alleged by John.
08 December 2014
MP Admits Playing Candy Crush During Committee Meeting
MP Nigel Mills has admitted playing a Candy Crush saga game on his tablet during a meeting about pensions. The Sun newspaper published pictures of the MP playing the game on his iPad, during a Works and Pensions Committee meeting.
26 September 2007
Art Exhibit Owned By Sir Elton John Examined
Sir Elton John owns a photograph seized from a Tyneside art gallery in a child pornography investigation, it has emerged. The photograph - 'Klara and Edda belly-dancing' by Nan Goldin - was seized by Northumbria Police from the Baltic Centre for Contemporary Art in Gateshead last Thursday, amid fears that it breached child pornography laws.
28 July 2006
Paul McKenna wins libel case
Hypnotist Paul McKenna has won his High Court libel action against a tabloid newspaper which claimed that he had purchased a fake degree. The case centred on an article published in the 'Daily Mirror' which claimed that McKenna had bought a bogus degree from La Salle University in Louisiana.
16 October 2008
'Tapas Seven' Receive Damages From Newspaper
Seven people who were on holiday with Kate and Gerry McCann when their daughter Madeleine disappeared have received a "substantial" libel payout from a newspaper group.